Jak rychle přibrat na váze (Svalovou hmotu)

Asi dvě třetiny lidí trpí nadváhou nebo obezitou. Existují ale i lidé s opačným problémem – ti, kteří jsou příliš hubení. Podváha může být stejně špatná pro zdraví těla jako obezita. Podváha je definována indexem tělesné hmotnosti (BMI) nižší než 18,5. Odhaduje se, že je to nižší tělesná hmotnost, než která je potřebná pro udržení optimálního zdraví. Naopak více než 25 je považováno za nadváhu a více než 30 je považováno za obezitu.

Jak zdravě přibrat?

Stejně jako existuje nezdravé hubnutí, existuje i nezdravé přibírání. Jíst slaninu a smetanové dorty vám sice pomůže přibrat, zároveň si ale můžete zničit zdraví. Pokud máte podváhu, pak chcete získat vyvážené množství svalové hmoty a podkožního tuku, nikoli celá kila tuku na břiše. Proto je naprosto nezbytné, abyste jedli zdravé potraviny a dodržovali celkový zdravý životní styl.

Jezte více kalorií, než spálíte

Pokud chcete přibrat, potřebujete kalorický přebytek. Můžete využít různé kalorické kalkulačky. Jezte o 300-500 kalorií více, než spálíte v průběhu dne. Pokud chcete přibrat více, zaměřte se na 700-1000 kalorií nad úrovní vašeho bazálního metabolismu. Nemusíte počítat kalorie po zbytek svého života, ale pomáhá to v prvních týdnech, kdy si uděláte představu o tom, kolik kalorií jíte.

Jezte hodně bílkovin

Nejdůležitější živinou pro získání zdravé hmotnosti je bílkovina. Svaly jsou vyrobeny z bílkovin a bez nich většina těchto extra kalorií může skončit jako tělesný tuk. Avšak bílkoviny mohou také snížit vaši chuť k jídlu, což může ztěžovat dosažení dostatečného množství kalorií. Jezte proto 1,5 – 2,2 gramu bílkovin na kilogram vaší tělesné hmotnosti denně (u osoby, která váží 50 kg, to bude 75 – 110 g bílkovin denně). Vybírejte kvalitní bílkoviny: maso, ryby, vejce, mléčné výrobky, luštěniny, ořechy a další.

Jezte hodně sacharidů a tuku a jezte minimálně třikrát denně

Nejlepší je jíst velké množství bílkovin, tuku a sacharidů v každém jídle. Ujistěte se také, že jíte alespoň 3 jídla denně. Vybírejte si kvalitní tuky – jako je olivový nebo kokosový olej, avokádo, ořechy a další zdravé tuky.

Může se hodit

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *