Jak rychle strávit jídlo – Aneb jak urychlit jeho trávení

Trávení rozkládá jídlo na menší části, takže vaše tělo plně využívá energie a živiny, které jídlo obsahuje. Různé potraviny se rozpadají různými způsoby, některé rychleji než jiné. Přestože míra trávení závisí převážně na přirozených mechanismech vašeho těla, může se stát, že můžete zvýšit rychlost a kvalitu trávení. Pokračujte v čtení, abyste se dozvěděli, jak rychleji trávit.

Pravidelně cvičte

Zvýšená fyzická aktivita pomáhá udržovat jídlo v trávicím systému. To může zvýšit rychlost, při níž jsou potraviny tráveny, a pomáhají při celkovém trávení. Pohyb také pomáhá stimulovat přirozené kontrakce hladkého svalstva v zažívacím traktu, což urychluje rozpad jídla.

Odpočívejte

Spánek poskytuje trávicím orgánům čas potřebný k odpočinku a opravě, což zvyšuje jejich schopnost rychle a efektivně trávit potravu.

Pijte dostatek tekutin

Tekutiny, zejména voda nebo čaj, během nebo po jídle pomáhají při trávení. Tekutiny pomáhají tělu rozbíjet jídlo a voda vám může pomoci při hydrataci. Hydratace je klíčem k udržení odpovídající úrovně produkce slin a tekutiny v žaludku. Voda také změkčuje stolici a pomáhá předcházet zácpě.

Jezte stravu bohatou na vlákninu

Potraviny bohaté na vlákninu podporují trávení různými způsoby. Udržují obecné zdraví střev, snižují riziko vzniku zácpy, přidává váhu a hmotu do stolice. Vláknina pracuje tak, že absorbuje vodu, proto je potřeba dostatečné množství přijatých tekutin. Některé potraviny s vysokým obsahem vlákniny jsou: celozrnné produkty, ovoce, zelenina, luštěniny, ořechy a semena.

Jezte jogurty

Jogurt je skvělý přírodní zdroj probiotik a dalších živých kultur, které jsou nezbytné pro trávení. Jogurt podporuje růst dobrých bakterií způsobených přirozeně se vyskytujícími živými kulturami.

Jezte zázvor

Zázvor stimuluje uvolňování enzymů v zažívacím traktu, které zvyšují účinnost a snadnost trávení.

Omezte nízkotučné potraviny, ale vyhněte se smaženým jídlům

Potraviny s vysokým obsahem tuku a smažené potraviny odstraňují schopnost žaludku řádně rozkládat jeho obsah. Váš žaludek zjistí, že tyto potraviny jsou těžko stravitelné a zpomalují celý trávicí proces. Příklady jídel s vysokým obsahem tuku a smažené potraviny jsou: zpracované maso, hranolky, zmrzlina, máslo a sýr.

Může se hodit

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *