Jak rychle zhubnout po padesátce nebo po porodu

S narůstajícím věkem se mění rychlost metabolismu (schopnost spálit kalorie bez zjevné příčiny). Zpomaluje se, a to o 1 až 2 % za 10 let. To je důvodem, proč je s narůstajícím věkem tak obtížné zhubnout nebo si udržet váhu. Existuje celá řada problémů, se kterými se lidé po padesátce při snaze o hubnutí musí vyrovnat. Zde je šest malých triků, které vám pomohou pomoci zhubnout po dosažení tohoto věku.

1. Začněte cvičit

Jakmile dosáhnete padesátky, máte o 20 % méně svalové hmoty, než jste měli ve dvaceti. A protože sval je metabolicky aktivní, ztráta svalové hmoty se rovná pomalejšímu metabolismu. To zvyšuje vaši pravděpodobnost, že přiberete. Proto je důležité zvýšit vaši svalovou hmotu pomocí vhodného cvičení – některá fitness centra mají dokonce programy zaměřené na lidi po padesátce.

2. Kontrolujte své hormony

Jak stárneme, progesteron, testosteron a další hormony klesají, což nastavuje tělo pro ukládání namísto snižování hmotnosti. Jednoduchá kontrola štítné žlázy, nadledvinek a dalších hladin hormonů vaším lékařem, vám může celý proces hubnutí nebo udržení si váhy usnadnit. Vyvážené hladiny testosteronu snižují hladinu glukózy v krvi, což může přispět k podpoře úbytku tělesné hmotnosti a smrštění tvrdého břišního tuku.

3. Vyberte si aktivity, které nezatěžují klouby

Bolesti kloubů vás mohou odradit od různých druhů aktivit. Vhodné jsou proto sporty ve vodě, které nejsou náročné na klouby. Kalorické výdaje ve vodě jsou o 30 % větší kvůli překonávání odporu vody. Další skvělou aktivitou je chůze, lehká cyklistika, jóga a tanec.

4. Zajděte za fyzioterapeutem

Fyzioterapeut vám může pomoci určit cvičení, které je pro vás vhodné v závislosti na opotřebení kloubů a jiných faktorech. Pokud pravidelně trpíte bolestmi, fyzioterapeut vám pomůže se jich zbavit, ať už se jedná o bolest zad, kolen nebo jiných částí těla.

5. Sledujte svou stravu

Zpomalení vašeho metabolismu může znamenat okolo 250 spálených kalorií denně méně. Pokud budete i nadále jíst, jak jste byli zvyklí a zachováte si i fyzickou aktivitu, budete nadále přibírat. Pokud chcete hubnout, musíte jíst méně kalorií.

6. Mějte stres pod kontrolou

Emoční stres může přispívat ke zpomalení metabolismu. Řešení: Naplánujte si tréninky, jako by se jednalo o lékařské schůzky. Cvičení vám pomůže vyrovnat se stresem a zůstat na správné cestě.

Může se hodit

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *