Jak rychle chodí člověk – Výpočet rychlosti chůze

Víte, jak rychle chodíte? Průměrná rychlost lidí na rovném terénu je asi 5 km za hodinu. V případě potřeby může člověk zrychlit i na 9 km za hodinu. Rychlost chůze závisí na mnoha faktorech: jestli někam jdeme nebo se jen tak procházíme, jak dobrý je povrch, věk člověka atd. Každý člověk má své vlastní tempo. Nedávná studie ukázala souvislost mezi rychlostí chůze a zdravím člověka.

Jak rychle bychom měli chodit?

Preferovaná rychlost chůze je rychlost, kterou lidé chtějí chodit. Je to jejich vlastní tempo. Na krátké vzdálenosti je většina lidí schopno chodit (nikoli běhat) rychlostí 9 km/h. Vlastní tempo chůze člověka je pro každého jiné a má-li člověk jít jinou rychlostí, je to pro něj nepohodlné. Například starší lidé nebo lidé trpící osteoartrózou musí chodit pomaleji. Zlepšení (zvyšování) rychlosti chůze lidí je pro tyto populace významným klinickým cílem. Optimální rychlost chůze se pohybuje mezi 4 až 7 km/h. Svou rychlost můžete měřit prostřednictvím různých aplikací, například krokoměrů.

Výhody chůze

Chůze o správné rychlosti vede k tomu, že budete žít aktivnějším způsobem života. To vám může pomoci odvrátit celou řadu chorob, například stařeckou demenci. Lidé, kteří chodí na pravidelné procházky, zbystřují totiž svůj mozek.

Chůze je také tím nejlepším cvičením na bolestivé klouby.

Výhody chůze tím ale rozhodně nekončí. Pokud se rozhodnete procházet se pravidelně, pak získáte další výhody, jako je například podpora hubnutí. Samotnou chůzí můžete spálit spoustu kalorií. Navíc si zabezpečujete srdeční zdraví. Pravidelné procházky také vedou ke snižování cukru v krvi.

Chůze je také tím nejlepším cvičením na bolestivé klouby. Mimoto posiluje hladinu vaší energie i vaši imunitu. A stejně jako jiné druhy cvičení (neboť chůze skutečně do zdravého životního stylu patří), zlepšuje náladu.

Může se hodit

Komentujte

avatar
  Subscribe  
Upozornit na