Jak rychle jíst? Typy pro zpomalení stravování

Určitě už jste leccos slyšeli o tom, že jíst rychle není zdravé. Je to pravda. Přínosy pomalé konzumace potravin zahrnuje lepší trávení, lepší hydrataci, snadnější hubnutí a vlastně celkovou spokojenost s jídlem. Rychlá konzumace vede ke špatnému trávení, zvýšenému přírůstku hmotnosti a nižší spokojenosti z jídla, která vede k tomu, že nás to nutí jíst další a další potraviny. Zpráva je jasná: zpomalte své stravování a zlepšete zdraví a pohodu.

Rychlé stravování se

Pokud při jídle spěcháte, vaše trávení tím trpí.

Jedná se o stresující typ stravování, kdy svůj žaludek zahltíte velkým množstvím potravin v krátké době. Tělo si to ale neuvědomuje, a signál, že má dost se do mozku dostane až příliš pozdě. Nakonec se můžete dopracovat až k tak rozrušenému trávení, že neodhalíte přirozené signály sytosti.

Hodnota pomalého stravování se

Jsme spěchající, rozrušená a příliš zaneprázdněná společnost. Většina lidí proto jí rychle. Velmi rychle. Málokdy si své jídlo vychutnáme a někdy jej dokonce polykáme bez kousání. To, že si své jídlo nevychutnáme vede ale k nízké spokojenosti s tím, co jsme právě pozřeli. A jsme-li se současným jídlem nespokojeni, brzy budeme vyhledávat jiné jídlo, které by nás mohlo uspokojit. A většinou sáhneme po něčem rychlém – čokoládě. Proto je důležité, naučit se jíst pomaleji.

Typy pro zpomalení stravování

Na každé jídlo si vyhraďte dostatek času. Na vidličku či lžíci si nabírejte malé množství jídla (jako byste jím chtěli krmit dítě). Každé sousto si uvědomujte – nedívejte se u jídla na televizi, nečtěte si a ani si nehrajte s mobilním telefonem. Když jíte, tak se musíte plně soustředit jen na jídlo. Každé sousto pořádně rozkousejte a teprve poté polkněte. Až polknete, můžete si do úst vložit další sousto. Ne dříve.

Může se hodit

Komentujte

avatar
  Subscribe  
Upozornit na