Jak rychle snížit glykémii – Snížení cukru v krvi

Vysoká hladina krevního cukru, neboli glykémie, je problém, se kterým se potýká nemalé množství lidí. Hladina krevního cukru v krvi se v průběhu dne může měnit, obvykle po konzumaci potravin se hladina krevního cukru obvykle rychle zvyšuje. Snižování cukru v krvi je běh na dlouhou trať, souvisí to se zdravotním stylem člověka. Co když ale potřebujete snížit glykémii rychle?

Hodnoty glykémie

Nejvyšších hodnot dosahuje glykémie ráno. Důvodem je to, že hned brzy po probuzení jsme vystaveni celé řadě stresových hormonů. Už jen samotné vzbuzení se na budík je stresem. Tyto stresy nutí naše tělo, aby začalo vylučovat zásobní cukr. Na druhou stranu je ale ráno obdobím, kdy metabolismus pracuje nejpomaleji, to znamená, že není schopen spalovat tolik kalorií.

Nižší příjem sacharidů

Pokud chcete okamžitě (ale i dlouhodobě) snížit hladinu glykémie, pak byste se měli zaměřit na stravu, která obsahuje nízké množství sacharidů. To znamená, že byste měli zkoušet nahrazovat sacharidové přílohy (rýže, těstoviny, brambory) za varianty s nižším množstvím sacharidů (jako jsou saláty, zelenina). Nevhodné je také vysoké množství ovoce, protože to obsahuje poměrně hodně sacharidů. Snažte se konzumovat zeleninu, kvalitní bílkoviny a tuk namísto sacharidů.

Pohyb

I pohyb může být klasickým způsobem, jak rychle snížit hladinu cukru v krvi. Pohyb je vhodný z krátkodobého hlediska pro snižování glykémie, ale také z hlediska dlouhodobého. Pokud chcete okamžitě snížit hladinu cukru v krvi, neexistuje žádný prostředek, který by vám dokázal pomoci. Důležitá je dlouhodobá snaha o nízkou hladinu cukru v krvi. Nejlepší ze cviků, které můžete k tomuto účelu zvolit je cvičení aerobní v délce asi 45 minut. Jedná se o jízdu na kole, běh, plavání nebo třeba i jen svižnější procházka.

Může se hodit

Komentujte

avatar
  Subscribe  
Upozornit na